Het gesprek met de verkoper was positief. Hij dacht mee en de prijs was concurrerend. Het meedenken gaf de doorslag voor dit bedrijf te kiezen. De glaszetters werkte slordig (vergaten gemaakte gaten in kozijnen te dichten, lieten o.a. glasscherven in een huishouden met kinderen liggen) en werkten erg kort en met veel pauzes (in vergelijk met de andere bouwvakkers die bezig waren) dat ze er twee keer zo lang over deden als gepland. Bij telefonisch contact was eerst een persoon die elke keer geïrriteerd reageerde en nergens wat van wist. In het contact daarna met de verkoper werd alles alsnog opgelost en zat het glas er uiteindelijk goed in. Bij de subsidie aanvraag bleek dat er een fout in de bijlage van de factuur zat (afmeting van 8020 ipv 820). Daardoor was de prijs van het raam stukken hoger dan het raam in dezelfde ruimte met dezelfde afmeting. Zo‘n fout kan natuurlijk gebeuren. Dit aangegeven bij de verkoper, welke het volgende schreef:
„De uiteindelijke prijzen op de bijlage komen uit onze calculatie en daar is zijn alleen extra kosten gerekend voor het formaat van de ruit qua inkoop en de totale gerekende uren worden in die bijlage verdeeld over het aantal m2, daardoor laat het dus nu zien dat die betreffende ruit ongeveer 60m2 is en daardoor een hoger bedrag erachter heeft staan.“
Het verschil van ongeveer 1,4 procent op het factuurbedrag zou gerestitueerd worden. Na drie weken was het bedrag nog niet ontvangen, waarop ik de verkoper heb geschreven met het verzoek het bedrag alsnog over te maken. Daarop kwam geen reactie. Na een maand was het bedrag nog niet terug, waarop ik geprobeerd heb telefonisch contact te krijgen, wat niet lukte. Daarop weer een bericht geschreven met het verzoek het bedrag over te maken. Daarbij vermeld dat, mochten ze het bedrag niet overmaken, ik juridische stappen zou zetten. Dezelfde dag telefonisch contact gekregen, waarbij de medewerker erg geagiteerd en onprofessioneel was. Het bedrag was toegezegd, waardoor hij het zou overmaken. Woord is woord volgens de meneer, ondanks dat ik er volgens hem geen recht op had. Het bedrag zou zo laat mogelijk worden overgemaakt i.v.m. mijn schrijven. Nu twee weken later heb ik het bedrag nog niet gekregen en heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld.
Sterke punten
Het meedenken van de verkoper.
Zwakke punten
De persoon die de telefoon opneemt is erg onprofessioneel in het contact. Daarnaast de omgang met een door hen gemaakte fout in de factuur.
Review: Onprofessioneel
Correctie: het bedrijf heeft vandaag het bedrag overgemaakt.
Zonder de vervelende nasleep omtrent de fout in de factuur en het zeer onprofessionele gedrag van de persoon aan de telefoon had ik het bedrijf vijf sterren gegeven.